Skyscanners historie

Vi tar det ett skritt videre

Vi jobber mot å endre hvordan verden reiser.

Følg oss på reisen

Pressekontor

Finn kontaktinformasjon for mediehenvendelser.

Ta kontakt

Bedriftsblogg

Hold deg oppdatert med pressemeldinger og siste nytt.

Les hva som er nytt

Merkevareressurser

Få tilgang til foto, produktbilder og logoer.

Ta en titt

Historien vår så langt

2003

Medgrunnlegger Gareth Williams registrerte selskapet i 2001 og lanserte Skyscanner fra ekstrasoverommet. Året etter åpnet det første kontoret vårt i Edinburgh.

2007

Vi fikk også en investering på 1,5 millioner pund fra Scottish Equity Partners, og ekstra 1 million pund i 2008.

2008

For første gang har vi en million brukere på én dag.

2009

Nettsiden lanseres på 30 språk over hele verden.

2011

Asia vokste raskt og vi åpner kontor i Singapore, og hjemme i Storbritannia kjøper vi opp Zoombu, et oppstartsselskap innen reise. I mellomtiden lanseres Skyscanner-appen.

2013

Sequoia Capital investerer i Skyscanner samme år som vi tar skrittet videre fra flyreiser, hvor vi kjøper opp det spanske hotellsammenligningsselskapet Fogg, og lanserer bilutleie i appen. Vi åpner også et kontor i Miami.

2014

Dette er året vi fokuserer på mobilenheter og kjøper opp Distinction, et apputviklingsselskap med base i Budapest, og vi lanserer hotellsøk i app. Vi starter med datainnsikt til reiselivsbransjen med den nye B2B-plattformen vår. Vi kjøper også opp Youbibi, et kinesisk nettsted for reisesøk.

2015

Vi åpner et nytt kontor i London og starter en ny satsning i Asia, samtidig som vi inngår et samarbeid med Yahoo! Japan. Vi blir også det første globale metasøk-selskapet innen reise som gjør det mulig for flyselskaper å ta direkte bestillinger via en tredjepart ved hjelp av NDC (New Distribution Capabilities).

2016

Året starter med at fem nye partnere investerer 128 millioner pund for å støtte og bidra til veksten vår, og året slutter med at Skyscanner kjøpes opp av Ctrip (nå Trip.com Group), i en avtale som er verdsatt til 1,4 milliarder pund. Det er det største oppkjøpet av reiseteknologi Europa noen gang har sett.

2017

Med oppkjøpet av Twizoo, en plattform for sosialt innhold, styrket vi også vurderingene og anbefalingene vi tilbyr.

2018

Gareth blir styreleder, med fokus på Skyscanners langsiktige visjon. Teknologisjefen Bryan Dove, blir administrerende direktør.

2019

Vi introduserer miljømerking, for å hjelpe reisende med å bestille flyreiser med mindre utslipp. Denne introduksjonen er en del av målet vårt for å lede den globale overgangen til moderne og bærekraftige reisemåter. Mer enn 100 millioner mennesker bruker nå Skyscanner hver måned.

Et nytt utseende og store ambi­sjoner

Vi tror at det å reise forandrer oss. Og vi kan endre hvordan man reiser.

Se hva som er nytt