Vi jobber mot å endre hvordan verden reiser.
Finn kontaktinformasjon for mediehenvendelser.
Hold deg oppdatert med pressemeldinger og siste nytt.
Få tilgang til foto, produktbilder og logoer.
Medgrunnlegger Gareth Williams registrerte selskapet i 2001 og lanserte Skyscanner fra ekstrasoverommet. Året etter åpnet det første kontoret vårt i Edinburgh.
Vi fikk også en investering på 1,5 millioner pund fra Scottish Equity Partners, og ekstra 1 million pund i 2008.
For første gang har vi en million brukere på én dag.
Nettsiden lanseres på 30 språk over hele verden.
Asia vokste raskt og vi åpner kontor i Singapore, og hjemme i Storbritannia kjøper vi opp Zoombu, et oppstartsselskap innen reise. I mellomtiden lanseres Skyscanner-appen.
Sequoia Capital investerer i Skyscanner samme år som vi tar skrittet videre fra flyreiser, hvor vi kjøper opp det spanske hotellsammenligningsselskapet Fogg, og lanserer bilutleie i appen. Vi åpner også et kontor i Miami.
Dette er året vi fokuserer på mobilenheter og kjøper opp Distinction, et apputviklingsselskap med base i Budapest, og vi lanserer hotellsøk i app. Vi starter med datainnsikt til reiselivsbransjen med den nye B2B-plattformen vår. Vi kjøper også opp Youbibi, et kinesisk nettsted for reisesøk.
Vi åpner et nytt kontor i London og starter en ny satsning i Asia, samtidig som vi inngår et samarbeid med Yahoo! Japan. Vi blir også det første globale metasøk-selskapet innen reise som gjør det mulig for flyselskaper å ta direkte bestillinger via en tredjepart ved hjelp av NDC (New Distribution Capabilities).
Året starter med at fem nye partnere investerer 128 millioner pund for å støtte og bidra til veksten vår, og året slutter med at Skyscanner kjøpes opp av Ctrip (nå Trip.com Group), i en avtale som er verdsatt til 1,4 milliarder pund. Det er det største oppkjøpet av reiseteknologi Europa noen gang har sett.
Med oppkjøpet av Twizoo, en plattform for sosialt innhold, styrket vi også vurderingene og anbefalingene vi tilbyr.
Gareth blir styreleder, med fokus på Skyscanners langsiktige visjon. Teknologisjefen Bryan Dove, blir administrerende direktør.
Vi introduserer miljømerking, for å hjelpe reisende med å bestille flyreiser med mindre utslipp. Denne introduksjonen er en del av målet vårt for å lede den globale overgangen til moderne og bærekraftige reisemåter. Mer enn 100 millioner mennesker bruker nå Skyscanner hver måned.
Vi tror at det å reise forandrer oss. Og vi kan endre hvordan man reiser.
Alt du trenger å vite om Skyscanner.
Vi er her for deg. Og det betyr følgende.
Hvem er vi, hvor vi er og hvordan vi jobber.