Du har kanskje lagt merke til at ting ser litt annerledes ut? Ny logo. Ny skrifttype. Et nytt fargevalg.
Men forpliktelsen vår til å ha deg i fokus, har ikke endret seg – det vil alltid være i hjertet av Skyscanner.
Den nye merkevaren representerer disse grunnleggende verdiene og inkorporerer målet vårt om å lede den globale overgangen til moderne og bærekraftige reisemåter.
Ved å gjøre det som er riktig. Gjøre ting enkelt. Overgå det du forventer. Hjelpe deg med å ta de beste beslutningene når du skal ut og reise. Ha øynene på fremtiden når du gjelder hvordan vi planlegger, bestiller og tenker på reise i dag.
Det å gjøre det som er riktig, betyr også å ta vare på planeten vår og sørge for at vi alle kan glede oss over den i fremtiden. (Vi har allerede gitt deg noen alternativer som hjelper deg med å ta mer bærekraftige reisevalg, og det er bare begynnelsen!).
Fordi vi tror at det å reise forandrer oss. Og vi kan endre hvordan man reiser.
Bli med på den neste delen av reisen vår.
Alt du trenger å vite om Skyscanner.
Disse ordene er kjernen i merkevaren vår og du vil kjenne dem igjen i hvordan vi ser ut og alt vi sier og gjør fra nå av.
La oss begynne med den nye logoen vår. Tenk på den som et visuelt sammendrag av det vi tror på. Først og fremst viser den en soloppgang og den positive innvirkningen vi ønsker å ha innen reise. Men den kombinerer også fire elementer som gjenspeiler merkevarens mål – optimisme, bærekraft, ideer og steder å oppdage – og hvordan vi gir deg disse.
Vi har laget et nytt fargeskjema som er inspirert av alt planeten har å tilby, for å matche den nye glade og ambisiøse følelsen vi ønsker å formidle. Fargepaletten er bygget på en ambisiøs hovedfarge, Sky Blue, som representerer klarhet og optimisme.
Vi har også laget en sekundærpalett med varme farger som representerer de rike fargetonene som finnes alle steder, fra travle byer til naturlige uberørte naturlandskap. Sammen ferier disse fargepalettene det vakre i verden og er en påminnelse om at vi trenger å beskytte den, slik at vi alle kan fortsette å utforske verden.
Den fantastiske, livlige himmelen som man ser over hele verden.
Monteverde er en by i fjellrike Costa Rica som er kjent for skoger med biologisk mangfold, som nesten når helt opp i skyene.
Glencoe er en landsby i det skotske høylandet som er kjent for det grønne landskapet og fjellene.
Sagano Bamboo Forest er en enorm hage i den vestlige utkanten av Kyoto, Japan.
Kolkata er hovedstaden i den indiske delstaten Vest-Bengal og er kjent for de fargerike blomstermarkedene.
Erfoud er en oase i Sahara-ørkenen, i Drâa-Tafilalet-regionen i østlige Marokko.
Bagan er en oldtidsby i sentrum av Myanmar som er kjent for det utsmykkede tempelet og vakre soloppganger.
Buñol er en by i Valencia, Spania som er kjent for den årlige tomatkastfestivalen, La Tomatina.
Petra er en historisk by i Sør-Jordan som er kjent for templet som ble skåret ut av et sandsteinsfjell.
Nara er et område i det sørlige Honshu, Japan som er kjent for den årlige kirsebærblomstringen.
Abisko er en liten by i Sverige som er kjent for å være ett av de beste stedene å se nordlyset.
Valensole er en kommune i Frankrike, Alpes-de-Haute-Provence, som er kjent for lavendelåkerne sine.
Tochigi er et område i Japan som er kjent for Ashikaga Flower Park, som består av over 350 blåregntrær.
Red Beach, i Kinas Panjin Shi som er kjent for de dyprøde Chenopodium-myrene.
Lake Hillier, er en saltsjø i Vest-Australia som er kjent for det lyserosa vannet.
Pink Beach, på Bahamas Harbour Island, er mest kjent for den lyserosa sanden.
Vi har også en ny skrifttype (den kalles «Relativ», i tilfelle du er interessert). Tydelig og direkte, akkurat slik vi er i alt vi gjør.
Book
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Medium
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Bold
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Black
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Fotokunst hjelper oss med å både informere og inspirere deg – vi kan «ta deg med» til fantastiske steder hvor du kan se bade menneskene som bor der og ulike områder. På denne måten kan vi få frem budskapet med ett enkelt bilde.
Vi er veldig stole av den nye merkevaren vår og ikke minst, det fantastiske illustrasjonsteamet! Vi er som store, ambisiøse skygger som viser hvor lyset kommer fra og merkevaren knytter sammen alt dette sammen.
Ikoner spiller en viktig rolle i merkevaren vår og ikke minst hjelper ikonene besøkende, til å forstå kompliserte informasjonen som vises på nettstedet og i appen vår – så man raskt kan gjøre det som må gjøres.